Hvorfor jeg hater VG.no

vg2

Vi mennesker har selektiv eksponering. Det vil enkelt si at vi ikke ukritisk tror på andres meninger. Altså; er vi overbevist om noe, kan det være vanskelig for andre å endre synet vårt.

Jeg har for eksempel fått for meg at ”Nett-aviser” skal dekke nyheter. VG skal liksom drive med gravende journalistikk. ”Vaktbikkje”.  Jeg blir derfor ufattelig oppgitt når jeg går på vg.no og ser liste opp og liste ned med generelt pisspreik om kjendiser, usmakelig underholdning og MYE reklame.

VG og andre nettaviser gjør alt de kan for å endre mitt ellers så fornuftige virkelighetsbilde. De blåser opp bagateller og overfladiske saker alt i beste mening, for å sanke klikks. Jeg skulle virkelig VG hadde tatt sin posisjon som Norges størst avis ”litt mer seriøst”.

 

VG

– Rødt er reklame. Oransje er unødvendig informasjon og latterlige ”journalistikk”. 

Leave a Reply

