Dybdeinnlegg #2 kommersielle blogger

Kommersielle blogger er rett og slett ”salgsblogger”.Bloggene er fjeset utad til en bedrift eller butikkjede. Målet er å skape god tone mellom kunde og bedrift. Flere og flere blir klar over dette og antallet blogger bare øker og øker. Store bedrifter som Starbucks, BMW, Google og Adobe har alle blogger.

Skjermbilde 2013-02-03 kl. 18.48.09

Skjermbilde 2013-02-03 kl. 18.46.31

googleblog.blogspot.no    -   starbucks.com

En kommersiell blogg er veldig personlig, og virker genuint. I motsetning til mange salgsnettsider spiller bloggene mye på patos. Følelser Du skal få et personlig forhold til selskapet som skriver.

Skjermbilde 2013-02-03 kl. 19.02.28

retro.no

En av grunnene til å ha en kommersiell blogg istedenfor en tradisjonell nettside er toveiskommunikasjonen som oppstår. En blogg gir også et vindu for firmaet å vise sin indre kultur og interesser.

Om jeg skulle anbefale en kommersiell blogg ville det helt klart vært Retro.no. Retro er en kleskjede bestående av 4 butikker. De fokuserer på høy kvalitet og det nyeste innen mote. Bloggen er veldig oversiktlig, flott design. De legger regelmessig ut innlegg om nye klær i butikken, outfits og  reisebrev. Bloggen virker både troverdig og personlig.

Så hva mener du om kommersielle blogger? Burde bedriftene holde seg til de tradisjonelle nettsidene, eller er dette den rette veien å gå? Har jeg glemt noe viktig om teamet? Kommentarfeltet er rett under.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s